Kasutustingimused
DISTANTSLEPING JA E-POE KASUTUSTINGIMUSED
1. Kasutatud terminid
Ettevõte – SIA "GUMI", reg. nr. 40203148445, KMKR nr. LV40203148445, juriidiline aadress: Tīraines iela 9A, Riia, LV-1058, Läti Vabariik, tegelik aadress: Tīraines iela 15A, Riia, LV-1058, e-post: info@gumi.ee, tel. (+372) 58274502.
Internetipood – Ettevõtte hallatav veebileht gumi.lv, kus on võimalik osta Kaupu.
Tingimused – käesolev distantsleping ja Internetipoe (e-poe) kasutustingimused.
Ostja – juriidiline isik või täisealine füüsiline isik, kes soovib osta või on ostnud Kauba(d).
Kaubad – kõik Internetipoes (e-poes) pakutavad kaubad, mida Ostja saab tellida ja osta.
2. Üldsätted
2.1. Tingimused reguleerivad õigussuhteid Ostja ja Ettevõtte vahel seoses Kaupadega ja nende kohaletoimetamisega. Tingimusi peetakse ka distantslepinguks Ostja ja Ettevõtte kui müüja vahel.
2.2. Ostu või tellimuse tegemine kinnitab Ostja nõustumist nende Tingimustega.
2.3. Ostja on kohustatud esitama ja sisestama oma õiged ja täielikud andmed, kontaktinfo ja makseviisid. Ostja peab viivitamatult teavitama Ettevõtet, kui märkab andmetes vigu või kui need on muutunud. Ostja vastutab tagajärgede eest, mis tekivad Ettevõttele esitatud andmete ebatäpsuse või vigade tõttu.
2.4. Ostja vastutab täpse ja korrektse tellimuse tegemise eest, märkides vajalikud Kaubad, nende koguse ja spetsifikatsiooni (kui valikuvõimalus on ette nähtud).
3. Kaupade pakkumine ja tellimine
3.1. Teave Kaupade ja nende hindade kohta on esitatud Internetipoes vastava Kauba juures. Kaupade ja kohaletoimetamise hinnad kehtivad Kauba tellimise hetkel. Ettevõttel on õigus igal ajal muuta Internetipoodi pandud Kaupade valikut ja pakkumist, samuti näidatud hindu oma äranägemisel; muudatused ei kehti juba tehtud ja tasutud tellimustele.
3.2. Teave Kauba kohta ja selle pildid on koostatud informatiivsetel eesmärkidel, et parandada ostukogemust Internetipoes. Kaupade välimus võib erineda piltidel näidatust (eriti arvestades värviedastust, piltide illustratiivset tähendust) ning Kaubal võib olla erinev pakend.
3.3. Teave Kauba ja selle kasutustingimuste kohta on esitatud Kauba dokumentatsioonis (või pakendil) ning see on prioriteetsem kui Internetipoes informatiivsetel eesmärkidel näidatud teave. Enne Kauba kasutamist tuleb tutvuda Kaubale lisatud asjakohase teabe ja kasutustingimustega.
3.4. Hinnad on näidatud eurodes (EUR). Internetipoes on Kauba hind näidatud koos käibemaksuga või eraldi juhtudel – kui ostud on ette nähtud majandustegevusega tegelevatele isikutele – on maksusumma näidatud eraldi. Kõik maksed kaupade eest tehakse eurodes (EUR).
3.5. Ettevõte püüab tagada, et Kaupade hinnad on alati täpselt märgitud, kuid ei saa garanteerida, et tellimuse tegemise ajal näidatud hinnad on õiged ja toona kehtivad Kaupade hinnad.
3.6. Kohaletoimetamise kulud on näidatud eraldi Kauba hinnast. Kohaletoimetamisteenust osutavad kolmandad isikud (kullerteenus, vedaja), kui Ostja ei võta Kaupu ise Ettevõtte müügikohast (Kauba väljastuspunktist).
3.7. Ostja teeb esmalt Internetipoes Kaupade tellimuse, mis paigutatakse ostukorvi. Ostjal on võimalus enne tellimuse esitamist jätkata teiste Kaupade valimist.
3.8. Tellimuse tegemisel peab Ostja valima/märkima Kaupade kättesaamise viisi ja aadressi.
3.9. Pärast tellimuse tegemist Internetipoes võivad Ettevõtte esindajad Ostjaga ühendust võtta, et täpsustada tellimust selle lõplikuks vormistamiseks ja kinnitamiseks.
3.10. Enne tellimuse lõplikku kinnitamist kuvatakse Ostjale Internetipoes või saadetakse e-posti teel (kui tellimuse kooskõlastamine on toimunud) teave tellimuse kogusumma kohta (kauba hind, maksud, kohaletoimetamise kulud ja muud kohaldatavad kulud).
3.11. Pärast Kaupade tellimuse tegemist ja maksmist (ettemaksu tegemist) saadetakse Ostjale tema näidatud e-posti aadressile tellimuse kinnitus. Kinnitus võib e-posti aadressile saata enne maksmist, kui on valitud kauba kättesaamisel sularahas tasumine või Ettevõte on vastaval juhul pakkunud võimalust teha makse hiljem.
3.12. Arve, mille Ettevõte saadab Ostja e-posti aadressile või mis on kättesaadav (allalaaditav) Internetipoes, koostatakse elektrooniliselt ja on kehtiv ilma allkirjata. Ettevõttel on õigus koostada elektrooniliselt ka Kaupade kohaletoimetamise dokumentatsioon.
3.13. Ostja peab tasuma Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest ühel Internetipoes näidatud makseviisidest, tasudes Ettevõtte arve.
3.14. Kui Internetipoes on pakutud võimalust tasuda kaupade kättesaamisel Ettevõtte müügikohas, siis eraldi arvet ei väljastata, kuid Ostja saab kauba eest tasudes müügikohas kassakviitungi.
3.15. Pärast seda, kui Ettevõte on saanud kogu makse Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest, toimetab Ettevõte või kohaletoimetamisettevõte (vedaja) tellitud Kauba Ostja näidatud kättesaamiskohta. Ostjale on siduvad valitud Kaupade kohaletoimetaja tingimused (näiteks tööaeg ja aeg, mille jooksul tuleb Kaubad ära võtta jne). Valitud kohaletoimetamisviisist sõltub kohaletoimetamise tasu ja kohaletoimetamise tähtaeg. Kohaletoimetamist ei teostata, kui on valitud kaupade kättesaamine Ettevõtte müügikohas (müük ilma kohaletoimetamiseta).
3.16. Kaupade tellimus loetakse tehtuks ja see muutub Ostjale ja Ettevõttele siduvaks hetkel, kui Ettevõte on saanud makse Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest ning kinnitanud tellimuse (ostu). Kui on tehtud kaupade tellimus ilma kohaletoimetamiseta, siis loetakse ost sooritatuks Kaupade kättesaamise ja samaaegse maksmise hetkel.
3.17. Ostjale saadetakse e-posti või telefoni teel teade Kaupade kohaletoimetamise kohta ning võib saata ka muud tellimuse täitmise ja kohaletoimetamisega seotud teavet.
3.18. Ettevõte saadab Kaubad Ostjale Internetipoes või tellimuse dokumentatsioonis märgitud ajal, välja arvatud juhtudel, kui Kaupade kättesaadavuse või kohaletoimetamisettevõtte (vedaja) tegevuse tõttu lükatakse Kaupade saatmine edasi ja toimub hiljem. Tavapärased kohaletoimetamise ajad on näidatud, kuid igas konkreetses tellimuses võib määrata teise kohaletoimetamise tähtaja ning kohaletoimetamise viivitused pole välistatud (eriti kohaletoimetamisettevõtte suure koormuse korral).
3.19. Kui Ostja on Internetipoes (või Internetipoes näidatud elektrooniliste makseteenuste pakkuja tööriistas) märkinud oma maksekaardi, mis on internetiostude jaoks kehtiv, nõustub Ostja sellega, et Ettevõttel on õigus võtta sellelt maksekaardilt tasu Kaupade ja kohaletoimetamise eest. Loetakse, et Ostja, märkides maksekaardi andmed, on kinnitanud, et tal on seaduslik õigus vastavat maksevahendit kasutada ja sellega makset sooritada.
4. Kaupade kohaletoimetamine
4.1. Kaupade kohaletoimetamise eest võib olla ette nähtud tasu, mis sõltub valitud kohaletoimetamisviisist ja kättesaamiskohast. Kohaletoimetamise tasu, kui see on ette nähtud, on näidatud Kauba tellimuse lõppinfos enne Ostja lõplikku tellimuse kinnitamist (pärast kohaletoimetamisviisi ja -koha valimist).
4.2. Kaubad toimetatakse kohale Läti Vabariigi territooriumil ning territooriumidel, mis on Internetipoes näidatud kui võimalikud kättesaamise aadressid (põhiliselt Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna riigid). Kohaletoimetamise võimaluste kohta teistesse piirkondadesse võib Ostja uurida Ettevõttelt, kuid Ettevõte ei pruugi sellist kohaletoimetamist pakkuda.
4.3. Kaupade kohaletoimetamine toimub alles pärast täieliku makse tegemist Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest. Kaupade väljastamine võib viibida, kui Ettevõte pole saanud kogu ostusummat.
4.4. Ostja on kohustatud juba tellimuse vormistamisel märkima täpse ja täieliku teabe kohaletoimetamise koha kohta (sh hoone osa, uksekood, korrus, täpne hoone sissepääs, kui neid on mitu jne).
4.5. Ettevõte ja kohaletoimetamisettevõte (vedaja, kuller) ei vastuta kohaletoimetamise mittetäitmise või viivituse eest, kui see on tekkinud Ostja poolt esitatud puuduliku või ebatäpse teabe tõttu.
4.6. Ostja ei saa muuta Kaupade kohaletoimetamise aadressi pärast seda, kui Kaupade tellimus on kinnitatud.
4.7. Ostja on kohustatud enne Kauba vastuvõtmist kontrollima, kas Kaupade pakend pole kahjustatud (sh transpordi tulemusena). Kui leitakse pakendi kahjustus või muud mittevastavused, peab Ostja sellest märku andma kohaletoimetamise dokumendis (või kontaktivaba vastuvõtmise korral teavitama kohaletoimetamisteenuse pakkujat) ja viivitamatult teavitama Ettevõtet.
4.8. Kui Ostja või Ostja poolt märgitud kolmas isik võtab Kaubad vastu ja saab need kätte automatiseeritud pakiautomaatidest, allkirjastades kohaletoimetamisettevõtte (kulleri) seadmes või paberkandjal kohaletoimetamise kinnituse ilma märkusteta, eeldatakse, et Kaubad on kohale toimetatud kahjustamata pakendis, kui pole märgitud vastupidist.
4.9. Ostja on kohustatud viivitamatult pärast Kaupade kohaletoimetamist kontrollima Kaupade kogust, kvaliteeti, tarvikuid ja komplektsust, mittevastavuse korral teavitades Ettevõtet. Kui Ostja ei täida seda kohustust määratud aja jooksul ega esita Ettevõttele pretensiooni, eeldatakse, et Kaupade kogus, kvaliteet, tarvikud ja komplektsus vastavad tellimuse (lepingu) tingimustele. Ostja on kohustatud ka viivitamatult pärast kaupade kättesaamist kontrollima ja teavitama Ettevõtet, kui Kaubad pole kohale toimetatud selliste tarvikute ja juhenditega, mida Ostja võib põhjendatult oodata.
4.10. Kui tellimus näeb ette kohaletoimetamise kindlale aadressile, siis Kaupade kohaletoimetamisel ja üleandmisel Ostja näidatud aadressile loetakse, et Kaubad on Ostjale üle antud, olenemata sellest, kas Kaubad võtab tegelikult vastu Ostja või mõni kolmas isik, kes võttis Kaubad vastu näidatud aadressil.
4.11. Kui Ettevõte ei saa Ostjale tellitud Kaupa pakkuda, on Ettevõttel õigus Ostja nõusolekul tarnida talle teine Kaup samaväärse hinnaga, vastasel juhul tagastatakse Ostjale makstud raha tarnimata Kauba eest. Ettevõttel on õigus ühepoolselt taganeda Kaupade ostulepingust Kaupade kättesaamatuse tõttu, tagastades Ostjale temalt saadud raha. Ettevõtte taganemisest lepingust saadetakse teade Ostja näidatud e-posti aadressile.
4.12. Ettevõttel on õigus Kaupu mitte tarnida (sh tellimusi ja väljastatud arveid tühistada), kui Ostja pole tasunud kogu Kaupade ja/või nende kohaletoimetamise eest. Kaupade kohaletoimetamine enne makse tegemist ei vabasta Ostjat maksekohustusest.
4.13. Ettevõte võib keelduda Kaupade tarnimisest ja ühepoolselt taganeda Kaupade ostulepingust, kui Kaupade tarnimine on võimatu või raskendatud mis tahes väliste põhjuste tõttu, sealhulgas kohaletoimetamise aadressi asukoha tõttu sõjapiirkondades või kõrgendatud riski aladel, teatud transpordi-, liikumis-, tolli- või kohaletoimetamispiirangute, eriolukorra, looduskatastroofide, epideemiate või pandeemiate või muude vääramatu jõu asjaolude või regulatiivsete sätete tõttu.
4.14. Kui Ostjat ei leita näidatud aadressilt või Ostjat ei leita ajal, millest talle teatati, või Ostja ei tule Kaupu kätte saama talle teatatud ajal ja/või kohas, ei vastuta Ettevõte ega kohaletoimetamisettevõte (kuller) Kaupade mittesaamise, mittevastuvõtmise ja/või kättesaamise viivituse eest ning sellisel juhul ei tagastata Ostjale Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest makstud raha. Kui Ostja soovib korduvat kohaletoimetamist, tagatakse see lisatasu eest vastavalt Internetipoes näidatud hinnakirjale.
4.15. Ettevõte ei vastuta Ostja valitud kohaletoimetamisettevõtte (kulleri) ja/või kohaletoimetamisega seotud teenuste viivituste ja/või ebatäpsuste eest.
4.16. Ettevõte ei vastuta ega võta endale vastutust Kaupade kohaletoimetamise viivituste eest, kui Ettevõte on Kaupade saatmise õigeaegselt teinud (sh juhtudel, kui viivitus on seotud tolliformaalsuste täitmisega, rahvusvaheliste vedudega jne).
4.17. Kaupade juhusliku hävimise või kahjustumise risk läheb Ostjale üle, kui Ostja või Ostja poolt määratud kolmas isik, kes ei ole vedaja (kohaletoimetamisettevõte, kuller), on Kaubad kätte saanud. Kui Ostja valib kohaletoimetamisettevõtte (vedaja, kuller) ise, läheb käesolevas punktis märgitud risk Ostjale üle hetkest, kui Kaup antakse üle kohaletoimetamisettevõttele.
5. Muud kaupade ostmisega seotud tingimused
5.1. Pooled e-posti teel peetud kirjavahetus, samuti telefonitsi antud teave ja suhtlus Ettevõtte sotsiaalvõrgustike kontodel Kaupade saadavuse, broneerimise või ostutingimuste kohta ei loeta Poolte kokkuleppeks seoses Kauba ostu, hinna jms osas. Selline kokkulepe loetakse saavutatuks, kui Ettevõte on selle alusel väljastanud arve ja Ostja on selle tasunud või aktsepteerinud selles ettenähtud Kaubad.
5.2. Ettevõte võib võimaldada tellimuste vastuvõtmist sotsiaalvõrgustikes ja sarnastel veebipõhistel suhtlusplatvormidel, kui Ettevõte kinnitab tellimuse vastuvõtmist ja sellele järgneb Kauba ost. Sellised muud (välja arvatud Internetipood) veebipõhised suhtlusvahendid tagavad kirjaliku suhtluse (sh selle kuupäeva ja kellaaja) säilimise püsival andmekandjal, kui Ettevõte vormistab sellise suhtluskanali kaudu Kaupade tellimuse.
5.3. Kui Kaup võetakse vastu Ettevõtte müügikohas, tasudes selle eest kättesaamise hetkel või pärast seda, ei saa Ostja kasutada taganemisõigust, kuna Kauba ost toimub kohapeal ning Ostjal on õigus enne ostu sooritamist ja makse tegemist tutvuda valitud Kauba ja selle omadustega.
5.4. Kui on ette nähtud Kauba kättesaamine Ettevõtte müügikohas ja Ostja ei tule Kaubale järele reserveeritud ajavahemikul, on Ettevõttel õigus tellimus tühistada ja tagastada Ostjale tema makstud rahasumma.
5.5. Ettevõte võib keelduda Kaupade tarnimisest ja ühepoolselt taganeda Kaupade ostulepingust, tagastamata saadud raha, kui Ostja suhtes on kehtestatud sanktsioonid (Läti Vabariigi riiklikud, Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni või Euroopa Liidu või mõne muu rahvusvahelise organisatsiooni, mille liikmesriik Läti on), või kui Kaupade tarnimine Ostjale rikuks selliseid sanktsioone ja piiranguid.
5.6. Ostja võtab endale kohustuse iseseisvalt teha kõik maksude ja lõivude tasumised ning korraldada kõik tolliformaalsused, omandamise või impordiload, kui need on vajalikud Kaupade tarnimiseks Ostja näidatud aadressile. Ettevõte ei vastuta mis tahes lisamaksude tasumise või formaalsuste korraldamise eest.
5.7. Ettevõte ei võta endale vastutust Kaupade vastavuse eest kohalikele nõuetele või eeskirjadele, kui toimub Kaupade rahvusvaheline tarnimine.
5.8. Ostja ja iga Internetipoe kasutaja ei tohi teha toiminguid, mis on suunatud süsteemi turvalisuse vastu või häirivad IT-süsteemide ja Internetipoe tööd. Rikkumiste avastamise korral jätab Ettevõte endale õiguse ühepoolselt lõpetada Kaupade müük või tühistada tehtud tellimused.
5.9. Kui Ettevõttel on Tingimuste kohaselt kohustus tagastada Ostjale tema makstud raha Kaupade ja nende kohaletoimetamise eest, tagastab Ettevõte selle summa Ostjale samal makseviisil, mida Ostja kasutas Kaupade ostmisel, välja arvatud juhul, kui Ostja on selgelt nõustunud teise makseviisiga ja Ettevõte nõustub teise makseviisi või muude makseandmete kasutamisega.
5.10. Ostja kinnitab, et on teovõimeline füüsiline või juriidiline isik ning tal on õigus osta Kaupu selles Internetipoes.
6. Kaupade kvaliteet ja kommertsgarantii
6.1. Kaupade tootja on märgitud Kaupade pakendile.
6.2. Pärast Kaupade kättesaamist vastutab Ostja kvaliteedi ja ohutuse säilitamise eest.
6.3. Ostja on kohustatud enne Kaupade kasutamist tutvuma Kaupade märgistuse ja/või pakendil näidatud teabega ning/või kasutusjuhendiga.
6.4. Ostja vastutab selle eest, et Kaupu ei kasutaks isikud, kes vanuse, füüsiliste omaduste või muul põhjusel võivad saada Kaubast kahju või kellel on piirangud vastava Kauba omandamiseks või kasutamiseks.
6.5. Seadusega sätestatud vastutus Kaupade vastavuse eest lepingu tingimustele on kohaldatav ainult Ostjatele, kes on tarbijad (füüsilised isikud, kes soovivad osta, ostavad või võivad osta või kasutada Kaupu eesmärgil, mis ei ole seotud nende majandus- või kutsetegevusega).
6.6. Tarbijal on õigus esitada Ettevõttele nõue Kaupade mittevastavuse kohta lepingu tingimustele 2 (kahe) aasta jooksul alates Kaupade kohaletoimetamise päevast. Tarbija esitab nõudeavalduse Ettevõttele kahe kuu jooksul alates päevast, mil ta avastas Kaupade mittevastavuse lepingu tingimustele. Kaupade kohaletoimetamise päevaks loetakse päev, mil tarbijale anti vastav Kaup üle (see saadi kätte tarnijalt), kui ei tõendata teist kuupäeva.
6.7. Kommertsgarantiiks loetakse ainult otsest viidet, et vastaval Kaubal on garantii (kommertsgarantii) konkreetsete tingimustega. Kauba üldine kirjeldus või üldine teave vastava Kaupade liigi ja omaduste kohta ei loeta kommertsgarantii tingimusteks.
6.8. Kui antakse Kauba üle kommertsgarantiiga remondiks (kui tootja on selle ette näinud) või Kauba vastavuse tagamiseks lepingu tingimustele vajaliku remondi tegemiseks, peab Ostja selle ise Ettevõttele toimetama (välja arvatud juhul, kui kohaldatavad õigusaktid või antud kinnitused ei näe ette kohaletoimetamise kohustust Ettevõttele); Kaup peab olema puhas ja täielikus komplektsuses.
6.9. Kui tarbija ei järgi mõnda tootja juhistest, kaotab ta võimaluse kasutada taganemisõigust ja/või esitada nõudeid seoses Kaupade mittevastavusega lepingu tingimustele.
6.10. Esitades nõude Kaupade mittevastavuse kohta lepingu tingimustele, lisab tarbija nõudeavaldusele tehingut tõendava dokumendi koopia.
6.11. Vastutus Kaupade mittevastavuse eest lepingu tingimustele ei kehti, kui Kaupade kahjustused on tekkinud tarbija enda süül ja/või Kaupadel on loomulik kulumine ja/või Kaupu on kasutatud ettenägematutel eesmärkidel ja/või Kaupu on kahjustatud väliste tegurite mõjul ja/või Kaupu on valesti või ebaõigesti säilitatud ja/või Kaupu on kasutatud majandustegevuses (kutsetegevuses).
7. Taganemisõigus
7.1. Taganemisõigust võivad kasutada ainult need Ostjad, kes on tarbijad (füüsilised isikud, kes soovivad osta, ostavad või võivad osta või kasutada Kaupu või teenust eesmärgil, mis ei ole seotud nende majandus- või kutsetegevusega). Tarbija võib kasutada taganemisõigust ja ühepoolselt taganeda ostulepingust 14 päeva jooksul alates Kaupade (Kaupade osa) kättesaamise päevast, teavitades sellest Ettevõtet.
7.2. Taganemisõiguse kasutamiseks peavad Kaubad olema kasutamata, kahjustamata ja algses väljanägemises (kahjustamata siltide, kaitsekilede, pakendiga jne). Tarbija vastutab taganemisõiguse kasutamisel Kauba väärtuse vähenemise eest, kui Kaupa on kasutatud viisil, mis ei ole kooskõlas hea usu põhimõttega, sealhulgas kasutatud muul eesmärgil kui Kaupade omaduste või toimimise kindlakstegemiseks.
7.3. Kaupa saab kasutada ja kontrollida selle omaduste ja tüübi kindlakstegemiseks ainult ulatuses, mis on võimalik poes teha, vastasel juhul ei ole taganemisõigust võimalik kasutada.
7.4. Taganemisõigust ei saa kasutada juhtudel, kui seda näevad ette õigusaktid, sealhulgas, kuid mitte ainult, kui Kaup valmistatakse tarbija juhiste järgi; Kaup on selgelt isikupärastatud; tarbija on avanud Kaupade pakendi, mida tervise- ja hügieenilistel põhjustel ei saa tagastada; Kaup rikneb kiiresti või selle kõlblikkusaeg lõpeb peagi; Kaup on oma omaduste tõttu pärast kohaletoimetamist pöördumatult segunenud teiste asjadega; Teenuse osutamine on täielikult lõpetatud, mis alustati enne taganemisõiguse tähtaja lõppu.
7.5. Kui tarbija soovib kasutada taganemisõigust, peab ta saatma Ettevõttele täidetud taganemisõiguse vormi Ettevõtte aadressile või e-posti aadressile, märkides tarbija nime, kontaktinfo, ostetud Kaupade nimetuse, Kaupade ostuhinna ja kohaletoimetamise kulud, tarbija pangakonto numbri, teate taganemisest Kaupade ostulepingust. Tarbija on kohustatud lisama ka ostu tõendava dokumendi.
7.6. Tarbija on kohustatud 14 päeva jooksul pärast kirjaliku taganemise saatmist toimetama Kaubad Ettevõttele (kui tarbija on Kaubad kätte saanud). Ettevõttel on õigus mitte tagastada tarbijale Kaupade eest makstud raha, kuni tarbija pole Kaupu Ettevõttele toimetanud. Kui tarbija ei täida käesolevas punktis sätestatud Kaupade tagastamise tähtaega, kaotab ta taganemisõiguse.
7.7. Soovitav on Kaubad tagastada koos kogu (kahjustamata) pakendiga. Kui tarbija ei taga käesolevas punktis sätestatud Kaupade seisukorda, kaotab ta taganemisõiguse. Kaupade tagastamine tuleb teha postisaadetisena või kohaletoimetamisega Ettevõtte näidatud aadressile ning tagastamiskulud katab Ostja (tarbija).
7.8. Taganemise korral tagastab Ettevõte taganemisele kuuluva Kauba eest makstud raha hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisõiguse kasutamise teate, Kaupade ja muu vajaliku teabe saamisest. Ettevõte ei tagasta Kaupade kohaletoimetamise kulusid (nende osa), mis ületavad standardset odavaimat kättesaamisviisi, samuti juhul, kui Ostja on ise korraldanud Kaupade kättesaamise/kohaletoimetamise.
8. Vaidluste lahendamine
8.1. Vaidluste lahendamine – Palume esitada kaebused teenuste ja Kaupade ostmise kohta elektrooniliselt, saates need Tingimustes märgitud Ettevõtte e-posti aadressile või Ettevõtte postiaadressile. Kaebus vaadatakse läbi 15 tööpäeva jooksul alates kaebuse saamise päevast, vastus saadetakse kaebuses näidatud kontaktiaadressile.
8.2. Kui kaebus tunnistatakse põhjendamatuks ja Ostja, kes on tarbija, ei nõustu kaebuse põhjendamatuks tunnistamisega, on tarbijal õigus kasutada õigusaktides sätestatud alternatiivseid vaidluste lahendamise võimalusi, esitades kirjaliku taotluse kohtuväliseks vaidluse lahendamiseks, märkides:
- nime, kontaktinfo;
- taotluse esitamise kuupäeva;
- vaidluse olemuse, nõuded ja nende põhjenduse.
8.3. Teave kohtuväliste vaidluste lahendamise võimaluste ja kohtuväliste vaidluste lahendajate kohta:
Vaidluste lahendamise protsess: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process ja https://www.ptac.gov.lv/lv/ko-darit-ja-neatbilstosa-prece-ir-iegadata-no-15032022
Kohtuväliste vaidluste lahendajate andmebaas: http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
Vastavalt määrusele nr 524/2013 on loodud veebipõhine vaidluste lahendamise platvorm ning teil on õigus seda kasutada vaidluse lahendamiseks Ettevõttega – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
9. Privaatsus ja andmekaitse
9.1. Kõiki Internetipoodi sisestatud ja/või Ettevõttele edastatud Ostja isikuandmeid töödeldakse vastavalt Läti Vabariigi õigusaktidele ja üldisele andmekaitse määrusele, tagades neile asjakohase kaitse. Ettevõte ei kasuta ega jaga seadusliku aluseta saadud teavet, mida Ostja esitab veebis.
9.2. Ostja on kohustatud enne Kaupade ostmist tutvuma Internetipoes esitatud teabega Ettevõtte poolt teostatava isikuandmete töötlemise kohta (privaatsuspoliitika). Kasutades Internetipoodi, kinnitab Ostja, et on tutvunud Ettevõtte poolt esitatud teabega isikuandmete töötlemise kohta.
9.3. Ostjate isikuandmete töötlemise vastutav töötleja on Ettevõte.
9.4. Ostja isikuandmete töötlemise peamised eesmärgid on Tingimuste (lepingu) sõlmimine ja täitmine (sh Ostja tuvastamine, Kaupade tellimuste vormistamine ja vastuvõtmine, müük ja kohaletoimetamine, veebilehel registreeritud kasutajate funktsionaalsuse tagamine), seaduse nõuete täitmine (sh raamatupidamisdokumentide, sealhulgas arve koostamine, vajalike summade tagastamine, finants- ja muude kohustuste haldamine) ning oma seaduslike õiguste teostamine ja kaitsmine. Saades andmesubjekti eraldi nõusoleku, võib andmete töötlemise eesmärgiks olla ka kaubanduslike teadete saatmine.
9.5. Ettevõte võib teatud juhtudel (Ostjatele ja potentsiaalsetele klientidele, kes on juriidilised isikud või saades füüsiliste isikute (andmesubjektide) nõusoleku) teavitada Ostjaid e-posti teel erinevatest Internetipoe ja Ettevõttega seotud uudistest, Kaupade pakkumistest.
9.6. Juhtudel, kui Internetipoe kasutamise käigus esitab Ostja Ettevõttele teiste füüsiliste isikute andmeid (näiteks isiku kohta, kes Kauba vastu võtab või juriidilise isiku esindajate kohta), vastutab Ostja selle eest, et need andmed on Ettevõttele esitatud seaduslikult ja Ettevõte võib neid kasutada ettenähtud eesmärkidel.
9.7. Ettevõte võib töödelda Internetipoe kasutajate isikuandmeid koondatud kujul statistilistel eesmärkidel, et analüüsida ja parandada pakutavaid teenuseid ja tooteid.
10. Lõppsätted
10.1. Kui Ostja ei täida või ei täida nõuetekohaselt Tingimusi, rikub õigusaktide nõudeid, on põhjustanud kahju või kahju Ettevõttele või kolmandatele isikutele, on Ettevõttel õigus keelduda Ostjale Kaupade tarnimisest, keelata juurdepääs Internetipoele ning ühepoolselt tühistada tellimused (lõpetades Kaupade ostulepingud).
10.2. Kõik intellektuaalomandi õigused seoses Internetipoega ja selles avaldatud sisuga ning Ettevõtte kaubamärkide ja ärinimedega kuuluvad ainult Ettevõttele või märgitud koostööpartneritele või tootjatele (turustajatele). Ilma selge kirjaliku loata ei ole lubatud Ettevõttele kuuluvate kaubamärkide või muu intellektuaalomandi kasutamine mis tahes viisil, olenemata eesmärkidest.
10.3. Ettevõte ei vastuta teiste veebisaitide sisu eest, millele või kust viivad Internetipoe lingid. Internetipoodi paigutatud lingid on antud üksnes mugavuse eesmärgil.
10.4. Internetipoe kasutaja nõustub, et vastavalt kõigile kohaldatavatele seadustele ei ole pooled mingil juhul vastutavad (lepingu, hooletuse või muul alusel) seoses mis tahes katkestuse või tehnilise veaga, mis on Ostjal selle Internetipoe kasutamisel tekkinud.
10.5. Ettevõte ei garanteeri Internetipoe katkestusteta ja veatut toimimist ning selle teenuse osutamisel võib esineda katkestusi, näiteks seadmete remondi või hooldustööde tõttu. Ettevõte ei vastuta kahjude eest, mis tekivad Internetipoe kasutamise tõttu, kui kohaldatavates õigusaktides pole sätestatud teisiti.
10.6. Kui mis tahes põhjusel ei ole mõni Tingimuste punkt kohaldatav, on muutunud ebaseaduslikuks või täitmatuks, ei mõjuta see ülejäänud Tingimuste kehtivust ja kohaldatavust. Kui kohustuslikult kohaldatavad õigused näevad tarbijast Ostjale ette soodsamad tingimused kui Tingimustes sätestatud, juhinduvad Pooled vastavates küsimustes asjakohastest õigusaktidest.
10.7. Ettevõttel on õigus neid Tingimusi igal ajal muuta või täiendada. Muudetud Tingimused jõustuvad kohe ja on kohaldatavad kõikidele Kaupade ostudele, mis on tehtud pärast Tingimuste uue redaktsiooni avaldamist Internetipoes.
10.8. Ettevõttel on õigus anda Tingimustest tulenevad õigused ja kohustused üle kolmandale isikule.
10.9. Tingimused ja Kaupade distantsostuleping on sõlmitud vastavalt Läti Vabariigi seadustele ning loetakse, et Kaupade distantsostulepingu sõlmimise ja täitmise koht on Läti Vabariik. Ka juhul, kui on ette nähtud Kaupade kohaletoimetamine, mis toimub kohaletoimetamisettevõtete abiga, ei muuda see Tingimuste allumist Läti Vabariigi seadustele.
10.10. Kõik Ostja ja Ettevõtte vahel tekkivad vaidlused lahendatakse vastavalt Tingimustele ja Läti Vabariigi õigusaktidele. Kui vaidluse läbivaatamine on kohtualluvuses, lahendatakse vaidlus Läti Vabariigi kohtus.
10.11. Need Tingimused ei piira Ostja õigust pöörduda oma õiguste kaitseks pädevatesse riigiasutustesse.
10.12. Ettevõte ei vastuta kohustuste täitmise viibimise või nende täitmata jätmise või muu täitmata jätmise eest, mis on tekkinud selliste asjaolude ja takistuste tõttu, mis on Ettevõtte mõistliku kontrolli alt väljas, sealhulgas, kuid mitte ainult, streigid, valitsuse korraldused, sõjalised konfliktid, sõjategevus või riiklik eriolukord, terroriohud või -aktid, keskkonna- või kliimaanomaaliad, haiguste tõkestamise meetmed, epideemiad või pandeemiad, kaupade ja nende komponentide rahvusvaheliste tarnete viivitused, kolmandate isikute kohustuste täitmata jätmine, internetiühenduse katkestused ning arvutiseadmete ja tarkvara rikked. Selliste vääramatu jõu asjaolude korral püüab Ettevõte tekkinud viivitused kõrvaldada nii kiiresti kui võimalik.
10.13. Tehes Kaupade ostu või tellimuse Internetipoes, kinnitab Ostja, et on nende Tingimustega tutvunud, need on Ostjale teada, Ostja mõistab neid ja nõustub nendega täielikult. Ostja kohustub Tingimustega (nende aktuaalse redaktsiooniga) tutvuma iga Kauba ostmise korral. Ostjal ei ole õigust tellida kaupa Internetipoes, kui ta pole Tingimustega tutvunud või nendega ei nõustu.